среда, 9 марта 2016 г.

Засідання шкільного товариства «Юний дослідник», відділення «Науки про Землю»

Засідання шкільного товариства «Юний дослідник»,
відділення «Науки про Землю»

Тема: «Альтернативні джерела енергії»
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про основні альтернативні
джерела енергії, перспективи використання; поглибити знання про шляхи
економії електроенергії та енергозбереження; вчити робити висновки про
перспективи енергозбереження; розвивати в учнів дослідницьку та самоосвітню
компетенції шляхом залучення їх до пошуково-дослідницької діяльності, сприяти
розвитку аналізу, порівняння; виховувати раціональне ставлення до природних
ресурсів, бережливе ставлення до навколишнього середовища, формувати власну
думку, аргументувати і відстоювати її.
Обладнання та матеріали: мультимедійна установка
Тип заняття. Засідання шкільного товариства «Юний дослідник»
Форма проведення. Круглий стіл. Презентація учнівських робіт
Хід заняття.
І.Організаційний момент
- Рівень розвитку енергетики має визначальний вплив на стан економіки в державі, на вирішення проблем соціальної сфери та рівень життя людей.
II. Мотивація теми та завдань
Учитель:
- Електроенергетика є галуззю господарства, що найбільш інтенсивно впливає на навколишнє середовище. І тому майбутнє людства певною мірою залежить від вибору шляхів її розвитку. В 9 класі, на уроках географії, ми розглядали питання «Альтернативні джерела енергії».
- Сьогодні ми проводимо засідання шкільного товариства «Юний дослідник», відділення «Науки про Землю». Наша школа 2–ий рік працює над експериментом «Формування національно-патріотичної системи виховання в умовах школи випереджаючої освіти для сталого розвитку». Навесні, доречі, у школі проходив Тиждень Сталого розвитку, під час якого ми зясовували  значення електроенергетики для економіки країни, її вплив на навколишнє середовище. Ви виявили бажання дослідити це питання, вивчити шляхи видобутку енергії найменш шкідливими способами: «Альтернативні види енергії». 
- Чому саме я запропонувала обрати ці проекти?
- Сьогодні, саме вам потрібно зважити всі комплексні підходи щодо використання  альтернативних джерел енергії і визначити стратегію розвитку енергетики, адже ви – наше майбутнє, і саме вам доведеться  реалізовувати всі сучасні проекти.
III. Основна частина заняття
1. Відео сюжет
Учитель:
- Як ми знаємо, вплив на навколишнє середовище традиційних джерел енергії дуже шкідливий. До чого може призвести у майбутньому використання тільки їх? (Учні  дають короткі відповіді)
- Ліза
- Аня
- (Миша підводить підсумок) Я вважаю, подальше використання традиційних джерел енергії неупинно призведе до забруднення природного середовища, яке в свою чергу, загрожує здоровю людини.  Екологічна ситуація, яка виникає внаслідок використання цих типів електростанцій, і є головною причиною існуючих на Землі екологічних проблем: підвищення температури на планеті, кислотні дощі, ядерні відходи тощо.
Слово вчителя.
- Отже, ви, на минулому засіданні, об’єдналися у групи і обрали теми  науково – дослідних міні-проектів за такими напрямками: «Сонячна енергія», «Енергія вітру», «Біоенергетика», «Енергія припливів і відпливів», «Енергія зі сміття». Дослідивши та опрацювавши літературні джерела, інтернетресурси,   прошу коротко презентувати їх на сьогоднішньому засіданні.  
1. Презентація науково-дослідницьких проектів, що супроводжуються показом слайдів   (орієнтовна презентація учнів з показом слайдів)


1. Сонячна енергія
Учень:
- Я, представник групи, яка досліджувала питання «Використання енергії Сонця». Починаючи свої дослідження ми  вирішили з’ясувати, що це за вид енергії, де його використовують, яким чином впливає на навколишнє середовище.
- Отже, ми прийшли до висновків, що  вплив на природне середовище мінімальний, технології, організація виробництва  відповідають нормам збереження чистоти довкілля.
ВИСНОВКИ:
1.     екологічно чиста
2.     невичерпне джерело енергії
3.     виробляється значна кількість сонячної енергії, особливо на півдні України
Учитель.
- Отже, використання сонячної енергії дозволить знизити рівень використання традиційних джерел енергії, що призведе до зменшення забрудненості навколишнього середовища. Але, хоча запаси сонячної енергії і невичерпні, використання сонячних батарей сьогодні – не із дешевих. Менш затратнішим видом альтернативної енергії вважають – використання енергії вітру.
2. Вітрова енергія
Учень з презентацією.
- Наша група досліджувала як працюють вітрові електростанції, їх переваги та недоліки.
(учнівська презентація)
- Тож,  які ви можете зробити висновки про використання  вітрових електростанцій?
Учень.
1.     екологічно чиста
2.     невичерпне джерело енергії
3.     використовують в України (У Карпатах, Криму, Азово - Причорноморському регіоні), швидкість приблизно 5 м/с
4.      Але поряд із перевагами є і недолки: шумове забруднення, вплив на птахів та їх іграцію.
 Учитель.
-         Також еталеві деталі в лопотях можуть сричинити значні перешкоди у прийомі телепередач. Тож, використання вітру дешевший спосіб отримання енергії, але він має ряд недоліків.
3. Біоенергетика
Учень.
- В законодавстві України є декілька законів, які покликані захищати чистоту повітря, захищати оточуюче природне середовище від забруднення.  
(учнівська презентація)
Установки на біомасі «зелена енергія»
- Тож,  чи доречно використовувати «зелену енергію»?
Учень.
- Так, дійсно, вона:
1.     екологічно чиста
        2. невичерпне джерело енергії
Учитель.
- Отже для одержання енергії людина може використовувати зовсім незвичну сировину і є приорітетним для виробництва електроенергії та теплової енергії.  Біогаз найчастіше використовується як замінник традиційних джерел енергії. Окрім «зеленої енергії» людина вже давно використовує енергію води. Наступна група познайомить нас із  енергією припливів.
Енергія припливнів
(учнівська презентація)
Учень
- На нашій планеті яскраво виражених місць приплив , де можна було б побудувати ПЕС, небагато.
Учитель.
- Тож запаси енергії у Світовому океані величезні і невичерпні, і людина давно використовує цю енергію.
  - Але водночас людство не стоїть на місці. Людина, внаслідок життя та своєї діяльності залишає велику купу сміття. Що ж робити з ним, як його використовувати нам розкажуть дівчата, які готували проект «Енергія зі сміття»

Енергія зі сміття
(учнівська презентація)
Учень.
Учитель.
-         Чи сподобалось вам працювати над цим проектом?
Учень.
- Аня про МАН Так, я хочу продовжити дослідження з цього питання і презентувати його на засіданні МАН, слухачем якої я стала у цьому році.
Учитель:
-                     Ми розглянули декілька альтернативних видів одержання енергії. Як ви зазначили, вони всі екологічно чисті, у порівнянні із традиційними видами одержання енергії; мають невичерпний характер.
-                     Що ж заважає нашій державі використовувати їх. Отже, яка основна причина, що альтернативні джерела енергії не знаходять широкого використовуються сьогодні ?
Учні.
- Не достатнє фінансування проектних технологій;
- Залежать від наявних природних ресурсів, які приурочені до певної території;
- …
- Так, дійсно, альтернативні джерела енергії – молодий вид одержання енергії, який не забруднює навколишнє середовище.
ІV. Заключна частина
Учитель:
- Сьогодні ми з вами намагались проаналізувати вплив людської діяльності на довкілля з точки зору альтернативних джерел енергії. Ви можнте ці досліджувати і доопрацьовувати. Рекомендую вам включити матеріал краєзнавчий матеріал, в  якому покажете, як використовують альтернативні джерела енергії Україна та Дніпропетровська область та чи є вони доцільними для використання. І наприкінці року, коли ви завершите роботу, ви презентуєте свої міні-проекти на  загал школи.
- Пропоную список літератури, який допоможе вам у цій роботі


Комментариев нет:

Отправить комментарий