среда, 9 марта 2016 г.

ЗБІРНИК ЗАВДАНЬ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ


ЗБІРНИК ЗАВДАНЬ
ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ
З ГЕОГРАФІЇ


         Посібник призначений для поточної перевірки навчальних досягнень учнів
6 – их класів з курсу Загальна географія, а також для закріплення знань отриманих учнями на попередніх уроках.
         Різнорівневі завдання допоможуть учителю визначити рівень навчальних досягнень учнів з географії.
Посібник розрахований на використання вчителями географії, які працюють в 6 – их класах загальноосвітніх шкіл за програмою 12 – річної школи.

  
ПЕРЕДМОВА

Запропонований посібник містить завдання для поточного оцінювання знань, умінь і навичок учнів.
Збірник складено відповідно до вимог програми 12 – річної школи.
Головне завдання даної збірки – надати вчителям географії, які працюють у 6 – х класах, посильну допомогу у поточній перевірці знань та умінь учнів.
Перелік запитань повністю відповідає державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів та програмі, затвердженій МОН України.
Завдання посібника розроблені за основними темами курсу “Загальна географія”, а саме -  “Вступ. Географія – наука про природу Землі та її різноманітність, про населення та його господарську діяльність”, ”Географічне пізнання Землі”, ”Земля на плані та карті”, ”Оболонки Землі –Літосфера, Атмосфера, Гідросфера, Біосфера. Географічна оболонка”, ”Земля – планета людей”, ”Людина і географічна оболонка”. Завдання складені за варіантами, кожен з яких має однаковий рівень складності. Посібник передбачається використовувати на етапі актуалізації опорних знань, умінь та навичок або для закріплення вивченого матеріалу.
Завдання, складені автором, спрямовані на розвиток пізнавальних інтересів, мислення, тренування пам’яті, закріплення і узагальнення знань та умінь, набуті учнями на попередніх уроках.  Пропонований посібник,  поряд із підручником і атласом, може використовуватися як джерело побудови уроку географії, дозволяє враховувати індивідуальні особливості учнів, рівень складності досліджуваної теми. Особливістю збірки є спрямованість на збільшення самостійної роботи учнів, забезпечення оптимального ритму їх навчальної роботи, орієнтація на те, що знання повинні формуватись як система взаємопов’язаних компонентів.
Усі питання доступні для виконання на основі знань, отриманих з підручника та інформаційного матеріалу, який додається до кожної його теми.



ВСТУП
Географія – наука про природу Землі та її різноманітність, про населення та його господарську діяльність

Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 1

І рівень
1. Що таке географія - _____________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Назвіть загальногеографічні методи географічних  досліджень _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Назвіть основні джерела географічної інформації __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
II рівень
4. Які науки вивчають природу? _____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. За допомогою яких приладів визначають:
а) температуру повітря -                
б) атмосферний тиск -                    
г) кількість опадів –
6. Намалюйте умовні позначення елементів погоди:
а) дощ                        б) паморозь               в) туман






ІІІ рівень
7. Як визначити висоту Сонця над горизонтом? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Навіщо спостерігати за погодою? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
9. Підберіть приказки і прислівя, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Поясніть їх зміст. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Яке значення має географія в житті людини? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ВСТУП
Географія – наука про природу Землі та її різноманітність, про населення та його господарську діяльність


Прізвище, ім’я ____________ Клас _______ Дата ________
Варіант 2

І рівень
1. Що вивчає загальна географія - ____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Назвіть фізико - географічні методи географічних досліджень _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. З якими науками звязана наука географія ___________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ рівень
4. Коли виникла наука географія? ____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Що визначають за даними приладами:
а)  барометр -                       
б) флюгер -               
г) гігрометр -
6. Намалюйте умовні позначення елементів погоди:
а) сніг                                    б) град                        в) роса






ІІІ рівень
7. Від чого залежить висота Сонця над горизонтом? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Навіщо потрібно проводити сезонні спостереження у  природі? _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
9. Підберіть приказки і прислівя, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Поясніть їх зміст. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Яке значення має географія в житті людини? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ГЕОГРАФІЧНЕ ПІЗНАННЯ ЗЕМЛІ


Прізвище, ім’я ______________ Клас _______ Дата ______
Варіант 1

І рівень
1. Підкресліть правильну відповідь.
Береги Америки відкрив:
а) Васко да Гама;                  б) Джеймс Кук;
в)Христофор Колумб.
2. Підкресліть правильну відповідь.
Перша навколосвітня подорож розпочалась у:
а) 1492 р.;                  б) 1820 р.;                  в) 1519 р.
3. Фадей Беллінсгаузен та Михайло Лазарєв у 1820 році
    відкрили:
а) Австралію;                                    б) Південну Америку;        
в) Антарктиду.
ІІ рівень
4. Першим українцем, який здійснив кругосвітнє плавання, є уродженець міста Ніжин Чернігівської області:
а) Юрій Лисянський;           б) Каленик Геренчук;         
в) Степан Рудницький.
5. Експедицію, яка першою за літо пройшла вздовж північних берегів Азії, очолював:
а) Отто Шмідт;                     б) Руаль Амундсен;             
 в) Костянтин Воблий.
6. Які наукові дослідження проводяться в Антарктиді? З якими труднощами вони повязані? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Що ви знаєте про сучасні дослідження Світового океану?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Які географічні відкриття були зроблені Ф. Магелланом?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Заповніть пропуски:
У 1995 році Велика Британія передала Україні антарктичну станцію ____________________ , яку назвали _______________________________.
IV рівень
10. Яким чином географічні знання можуть допомогти вам у житті? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________



ГЕОГРАФІЧНЕ ПІЗНАННЯ ЗЕМЛІ


Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 2

І рівень
1. Підкресліть правильну відповідь.
Морський шлях до справжньої Індії відкрив:
а) Васко да Гама;                 б) Фернан Магеллан;
в)Христофор Колумб.
2. Підкресліть правильну відповідь.
Офіційною датою відкриття Америки європейцями вважають:
а) 1492 р.;                  б) 1820 р.;                  в) 1519 р.
3. Джеймс Кук відкрив материк, який у 1814 році дістав назву:
а) Австралія;             б) Африка;                в) Антарктида.
ІІ рівень
4. Першим мандрівником, який очолював три навколосвітні подорожі. був:
а) Юрій Лисянський;           б) Авель Тасман;                 
в) Джеймс Кук.
5. Першим  побував на обох полюсах Землі:
а) Отто Шмідт;                     б) Руаль Амундсен;             
 в) Роберт Пірі.
6. Чому Х. Колумб вирішив, що відкрити шлях в Індії можна пливучи на захід? _________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Яку роль відіграють космічні дослідження у пізнанні природи Землі? _________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Які географічні відкриття були зроблені під керівництвом Джеймса Кука? _________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Заповніть пропуски:
Сучасні дослідження пов’язані з використанням _______________________________________ і проблемами __________________________ навколишнього середовища.
IV рівень
10. Що ви знаєте про сучасні дослідження Світового океану? _________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ


Прізвище, ім’я _______________ Клас _______ Дата _____
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Глобус - ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Екватор поділяє Землю на:
а) західну і східну півкулі;                         
б) північну і південну півкулі.
3. Яка сторона горизонту протилежна:
а) північному заходу ____________________________;
б) південному сходу ____________________________;
в) півночі _____________________________.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Напрям схилу можна визначити за допомогою __________________________________________________ .
Перевищення точки земної поверхні над рівнем моря називають _____________________ , а перевищення однієї точки над іншою - _________________________________ .
5. Що називають масштабом? Які види масштабів ви знаєте? _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Знайдіть якомога більше відмінностей між планом та картою. _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. З’єднайте стрілочками поняття з відповідним визначенням:

Рельєф                                 - лінії, що з’єднують точки
                                              місцевості з однаковою
                                              абсолютною висотою.
Горизонталі                        - перевищення однієї точки над
                                               іншою.
Абсолютна висота             - всі нерівності земної поверхні.
Відносна висота                 - перевищення точки земної
                                               поверхні над рівнем моря.

8. Намалюй умовні знаки, якими зображують:
    ґрунтову дорогу,                     міст,               річку з напрямком течії.





9. Поясни, що таке істинний та магнітний азимут.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10. Накресліть відрізок, що відповідає відстані на місцевості у 30см, застосуйте при цьому масштаб 1 : 1 000.







Оцінка ___________________


ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ


Прізвище, ім’я ______________ Клас _______ Дата ______
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
План місцевості - _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Географічну довготу визначають за:
а) паралелями;                                  б) меридіанами.
Географічну широту визначають за:
а) паралелями;                                  б) меридіанами.
3. Яка сторона горизонту протилежна:
а) заходу ______________________;        
б) південному сходу _______________________;
в) півдню ____________________.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Паралелі – лінії на географічній карті чи глобусі, проведені __________________________________________________ .
Паралелі та меридіани утворюють умовну сітку, яку називають ________________________________________ .
5. Що таке карта? Які бувають карти за змістом?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Назви види умовних знаків на плані місцевості та географічних картах. _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. З’єднайте стрілочками поняття з відповідним визначенням.

Екватор                               - лінії на глобусі чи карті, що
                                               проведені паралельно екватору.
Паралелі                             - уявна лінія, що ділить Землю на
                                              дві півкулі.
Меридіани                         - нанесені на глобусі чи
                                              географічній карті паралелі чи
                                              меридіани.
Градусна сітка                  - лінії на географічній карті чи
                                              глобусі, що проведені від 
                                              полюса до полюса.

8. Намалюй умовні знаки, якими зображують:
       металевий міст,                         яр,             хвойний ліс із просікою.





9. Поясни, які основні переваги має зображення Землі на  глобусі. _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10. Накресліть відрізок, що відповідає відстані на місцевості у 50 см, застосуйте при цьому масштаб 1 : 10 000.





Оцінка ___________________
        

ЛІТОСФЕРА


Прізвище, ім’я ______________ Клас _______ Дата ______
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Земна кора - ______________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Літосферою називають:
а) повітряну оболонку Землі;                                
б) земну кору;
в) земну кору разом із верхньою частиною мантії до шару
    астеносфери.
3.Найбільша сила землетрусу:
а) у вогнищі;             б) в епіцентрі;           в) у кратері.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Гори руйнуються під впливом _________________________
__________________________________________________ .
На межі зіткнення океанічної та материкової літосферних плит у океані виникають ______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
5.Підкресліть складові частини вулкану:
лава, епіцентр, вершина, конус, кратер, магма, жерло, вогнище землетрусу, вогнище магми.
6.Назвіть найглибше місце Світового океану:
а) 2 211м;                   б) 11 022м;                 в) 8 848м.
ІІІ рівень
7. Як називаються природні гарячі періодично діючі фонтани? _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Внаслідок яких рухів літосферних плит утворюються гори? _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Які ти знаєш корисні копалини, поширені в Україні?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10. Чим дія зовнішніх сил Землі відрізняється від дії внутрішніх сил Землі? _________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________

ЛІТОСФЕРА

Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
Літосферою називають  ___________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
 Хімічне вивітрювання – це руйнування гірських порід::
а) під впливом вітру;                                  
б) під впливом розчинення їх водою;
в) під впливом рослин і тварин.
3.Фонтан гарячої води, що б’є з-під землі, називають:
а) гарячим джерелом;                      б) гейзером.              
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Вершини підводних хребтів, виходячи на поверхню води, утворюють _______________________________________ .
Літосфера розбита глибокими тріщинами на величезні блоки, які називають _______________________________ .
5.Підкресліть складові частини гори:
лава, підніжжя, вершина, конус, кратер, схил, жерло, вогнище землетрусу.
6.Найвищею вершиною світу є:
а) 7 858м;                   б) 8 848м;                   в) 11 022м.
ІІІ рівень
7. Як називається місце на поверхні Землі, де землетрус відчувається найсильніше? _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Внаслідок яких рухів літосферних плит утворюють глибоководні жолоби? _________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Які ти знаєш паливні корисні копалини, поширені в Україні? _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.Які фактори впливають на формування рельєфу Землі?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


АТМОСФЕРА


Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Атмосфера - це _________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Атмосферний тиск вимірюють за допомогою:
а) термометра;           б) барометра;             в) гігрометра.
3. Підкресліть правильну відповідь:
До рідких атмосферних опадів належать
а) туман;                    б) сніг;                       в) дощ;          
г) паморозь;               д) роса.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Чим вище Сонце над горизонтом, тим _________________ температура повітря .
Чим ______________ кут падіння сонячних променів на земну поверхню, тим нагрівання її ________________________________________________________________________________
5.Який день року називають днем осіннього рівнодення? Чому? ________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Вітром називають ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Розкажіть про утворення бризу ____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Що таке абсолютна і відносна вологість повітря?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Що спільного в утворенні туману і хмар?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.Які ви знаєте джерела забруднення повітря? Як ви думаєте, які заходи потрібно проводити         для охорони повітря? _________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


АТМОСФЕРА


Прізвище, ім’я ____________ Клас _______ Дата ________
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
Погода - це _____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Температуру повітря вимірюють за допомогою:
а) термометра;           б) барометра;             в) гігрометра.
3. Підкресліть правильну відповідь:
До твердих атмосферних опадів належать
а) туман;                    б) сніг;                       в) дощ;          
г) град;                       д) роса.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Чим нижче Сонце над горизонтом, тим ________________ температура повітря .
Чим ______________ кут падіння сонячних променів на земну поверхню, тим нагрівання її ____________________ .
5.Який день року називають днем літнього сонцестояння. Чому? _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Хмарами  називають ______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Розкажіть про утворення фьонів ___________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Що таке град? Чому він буває тільки влітку?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Від чого залежить температура повітря?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.Чи можна пояснити народні прикмети про погоду з точки зору науки? Наведи приклади.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ГІДРОСФЕРА


Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Гідросфера - це __________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Цунамі – це велетенські хвилі, що виникають унаслідок:
а) дії вітру;                 б) дії припливів;       в) дії землетрусу.
3. Підкресліть правильну відповідь:
Острів, поверхню якого повністю вкриває покривний льодовик:
а) Ісландія;                б) Ірландія;                в) Гренландія.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Низинні болота утворюються _______________________ ,
живляться ________________________________________ . Верхові болота розміщуються на ____________________ , живляться ________________________________________ .
5.Чому в океанах ніколи не зникає вода?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Внутрішні моря - це _______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Що є причиною виникнення припливів і відпливів? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Чому рівнинні річки мають повільну течію, а гірські – бурхливу? _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Віднесіть запропоновані річки до певного материка.
Дніпро, Дунай, Ніл, Міссісіпі, Амазонка, Конго, Муррей, Дарлінг, Колорадо, Парана.
  
Євразія
Північна Америка
Південна Америка
Африка
Австралія







IV рівень
10. Яке значення мають океани та моря для людини?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ГІДРОСФЕРА


Прізвище, ім’я ______________ Клас ______ Дата _______
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
Річкова система - це ______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Найсолоніше та найтепліше море Світового океану:
а) Середземне;                      б) Чорне;                    в) Червоне.
3. Підкресліть правильну відповідь:
Солоність води в океані вимірюється у:
а) грамах;                   б) відсотках;                          в)проміле.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Зі збільшенням глибини температура океанічної  води різко ____________________________ , а на глибині понад 4 000м вода має температуру _____________________________________
________________________________________________________________________________  
5.Поясніть причину виникнення вітрових хвиль.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Затока - це ______________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7.На якому материку немає жодної річки? Чому? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Поясніть,  унаслідок чого утворюються підземні води?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Віднесіть запропоновані озера за походженням їх улоговин.
Ялпуг, Байкал, Синевир, Каспійське, Балхаш, Сасик (Кундук), Танганьїка.
  
Залишкові
Тектонічні
Лиманні
Загатні






IV рівень
10.Які наслідки, на вашу думку, буде мати забруднення поверхні моря нафтовою плівкою?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________




БІОСФЕРА.  ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА


Прізвище, ім’я _____________ Клас ______ Дата ________
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Біосфера - це ____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Необхідними умовами існування рослин є:
а) повітря;                  б) гірські породи;                
в) вода;                      г) грунти.
3. Підкресліть правильну відповідь:
Високі температури, мала кількість опадів, посушливий клімат характерні для:
а) тропічні зони;                   б) помірні зони;                   
в) екваторіальні зони.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Необхідними умовами життя людини є ______________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Поясніть, чому чорноземи вважають найродючишими грунтами на Землі?_________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Грунтом називають _______________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7. Які ви знаєте джерела забруднення грунтів? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Поясніть, яке значення для живих організмів має  гідросфера. Наведіть приклади.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Як пов’язані між собою рослини і тварини?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.Наведи приклади позитивного і негативного впливу людини на біосферу.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


БІОСФЕРА.  ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА


Прізвище, ім’я _____________ Клас _______ Дата _______
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
Грунт - це _______________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Найбільший вплив на поширення живих організмів мають:
а) вітри;                     б) океани;                 
в) рельєф;                  г) клімат.
3. Підкресліть правильну відповідь:
Основною особливістю грунтів, що відрізняє їх від гірських порід, є:
а)твердість;                б)колір;                      в)родючість.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Необхідними умовами життя тварин є ______________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Яка відмінність між рослинами і тваринами суходолу і морськими рослинами і тваринами? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Здатність грунту забезпечувати високі врожаї сільськогосподарських культур називається _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
7.Наведіть приклади руйнування гірських порід рослинами.  Як це відбувається? _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Поясніть, чому так говорять Грунт дорожчий за золото.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Чому ліси називають легенями нашої планети? Які райони суходолу Землі мають       найбільші площі лісів на  Землі? _____________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.Поясніть, яке значення для людини має рослинний і тваринний світ. Наведіть
приклади._________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ.
ЛЮДИНА І ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА


Прізвище, ім’я _____________ Клас ______ Дата ________
Варіант 1

І рівень
1. Допишіть речення:
Населення - це ____________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Населення України становить:
а) 55 млн. чол..;                    б) 52 млн. чол..;                   
в) 47 млн. чол..                    
3. Підкресліть правильну відповідь:
Видатний учений, який одним з перших спростував теорію нерівності рас був:
а) Фернан Магеллан;           б) Микола Миклухо - Маклай;
в) Василь Докучаєв.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Україна багатонаціональна держава тому, що ________________________________________
_________________________________________________________________________________
5. Поясніть, чому Антарктида незаселений материк.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Для збереження рослинності, тваринного світу на територіях різних держав створюють _________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                              
ІІІ рівень
7. Назви п’ять найбільших за чисельністю населення держав. ____________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Поясніть, який, на вашу думку, існує зв'язок між поняттями ліс і здоровя людини. _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.Чому люди розселяються на Землі нерівномірно?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10.На які раси поділяється населення Землі? Опиши зовнішні ознаки людей кожної раси.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________



ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ.
ЛЮДИНА І ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА


Прізвище, ім’я _____________ Клас ______ Дата ________
Варіант 2

І рівень
1. Допишіть речення:
Географічна оболонка - це __________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Підкресліть правильну відповідь.
Найбільша українська діаспора у:
а) Канаді;                               б) Росії;                     
в) Казахстані;                        г) США.
3. Підкресліть правильну відповідь:
Наука, що вивчає закономірності взаємовідносин людини з навколишнім середовищем, називається:
а) географією;           б) біологією;              в) екологією.
ІІ рівень
4. Доповніть речення:
Слово діаспора у перекладі з грецької мови означає __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. За якими зовнішніми ознаками людей поділяють на раси?_________________________________________________________________________________  ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Допишіть речення:
Найбільшим природним комплексом, що охоплює всю планету  є _________________________
_________________________________________________________________________________                             
ІІІ рівень
7. Назви п’ять найбільших за площею держав. _________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Що є головною причиною зміни природних комплексів на північ і південь від екватора? _________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Чому вирубка лісів на схилах призводить до виникнення зсувів? _________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV рівень
10. Назви по три держави та їхні столиці з кожної частини світу. _________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка ___________________


ЗМІСТ

І. Передмова ………………………………….......................................................    3

ІІ. Завдання за варіантами
1. Вступ
     Географія – наука про природу Землі та її  різноманітність, про населення та 
    його  господарську діяльність ……………………..........................................    5

2. Географічне пізнання Землі ………………….................................................    9

3. Земля на плані та карті ………………………................................................   13

4. Літосфера …………………………………...............................................…..    17

5. Атмосфера …………………………….................................................…......    21

6. Гідросфера …………………………………..................................................    25

7. Біосфера. Географічна оболонка …………..................................................    29

8. Земля – планета людей. Людина і географічна оболонка ……………….    33

9. Зміст ……………………………………..............................................…….    37

10. Для нотаток .................................................................................................    38

Комментариев нет:

Отправить комментарий